2009 Årsresumé

Har inte så jättemycket tid på mig att skriva, så det får bli en kort en!

I början av 2009 gick jag sista terminen på gymnasiet och var full igång med att ta mitt körkort, så de första veckorna bestod av teoriplugg och övningskörningar. Den 11 februari klarade jag äntligen min uppkörning och inom ett par dagar hade jag körkortet i handen. Det var en otrolig lycka kan jag tala om, och även om jag inte har någon bil så är det alltid bra att ha körkort, tycker jag!

Sista terminen på gymnasiet var det också mycket nationella prov, slutprov och projektarbete. Så mycket plugg helt enkelt, men varvade det med lite fikapauser med mina underbara kompisar Sara & Anna. Tillslut var proven över, och plugget över..och den 2:a Juni stod man på Petris trappa och skrek lungorna av sig (vilket man också gjorde i stan, på flaket och på Luftkastellet haha).

Studenten var så himla rolig, verkligen en dag att minnas! Vi hade fantastiskt väder och stämningen var på topp. Lyckorus hela dagen helt enkelt! Att gå ut med fina betyg kändes också rätt gött faktiskt.

Sommaren kom, och Sveriges sommar är kanske ingen höjdare så vi åkte på en liten klassresa till Amsterdam där vi eh.. gick runt i stan och spelade kort typ? :p ahah. Nej men Amsterdam är faktiskt en fin stad, men det räcker gott och väl att vara där i 5 dagar innan man blir helt störd i huvudet hahaha.

Efter Amsterdam åkte jag till min mami i Österrike och var några dagar med henne. Där var vädret underbart och vi badade, solade, shoppade och så var jag med på en liten photoshoot haha.

När jag kom hem till Sverige fick jag det underbara meddelandet att jag hade fått en lägenhet! Så jag gick och kollade på den, skrev på kontraktet och 2 timmar senare satt jag på Kastrup för att åka till Thailand och Laos med min syster!

Vi spenderade 2 veckor i Thailand, och 3 dagar i djungeln i Laos där vi bodde i träkojor UPPE i träden. Man färdades runt i djungeln genom vandring och zip-lines. För en som är höjdrädd som jag så var det så jäävla läskigt haha, men vilken adrenalinkick! Det var en helt fantasisk resa och jag är så glad att jag fick spendera lite tid med min älskade syster!


När jag kom hem till Sverige igen så flyttade jag in i min lägenhet, och de närmaste veckorna spenderade jag helt enkelt med att köpa möbler och fixa till det här hemma.. Sen var sommaren slut, och jag började högskolan!

I september gjorde jag och min dåvarande pojkvän också slut, och jag fick mer tid att fokusera på mig själv vilket jag tror jag behövde..

Hösten i sig har mest bestått av massa plugg och en hel del festande. Jag har lärt känna många nya underbara människor, både från klassen men även utanför. Vänner för livet helt enkelt.


2009 har iofs varit ett bra år, mycket har hänt. Men jag tror faktiskt att 2010 kommer bli ÄNNU bättre! :D ♥

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0