Vissa stunder får man aldrig tillbaka.

Satt och reflekterade lite kring det här att ånga saker. Jag vet att folk oftast säger "ångra aldrig något", men hur ofta är det egentligen så? Jag personligen tycker att det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra att man aldrig gjorde det.

Om man väl gjort något (som man sen kanske ångrar ändå) så vet man i alla fall. Man vet att man inte borde gjort det. Visst, ånger är en jobbig känsla.. men det är ännu jobbigare att vara ovetandes. Tänk så skulle det bli precis som man hade hoppats? Det vet man aldrig, såvida man inte gör det givetvis.

Jag har gjort mycket jag ångrar, det vågar jag faktiskt erkänna. Varje misstag har dock lärt mig något nytt, gett mig en ny erfarenhet. Jag ångrar också att jag inte gjort något i vissa stunder. Stunder som varit perfekta, men jag vågade inte. Nu ångrar jag det, och nu kan jag inte göra någonting åt det. Det tillfället kommer jag inte få igen.

Så tveka inte, finns det något ni vill göra så gör det! Är det någon ni vill säga något speciellt till så gör det! Livet är alldeles för kort för att tveka, det gäller att leva in i det sista.

Glöm inte, vissa stunder får man aldrig tillbaka. Så ta tillvara på de goda ♥


♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Arvid Nilsson

Det är så sant så, fint skrivet också =).

2010-04-21 @ 23:10:11
Postat av: CHARLOTTA

Tack så mycket Arvid =)

2010-04-22 @ 08:36:32
URL: http://charlottasernerup.blogg.se/
Postat av: Sara

Precis som jag brukar tänka. Man ska ta vara på livet, för det går aldrig i repris. Pappa har lärt mig det :)

Lycka till med sista rycket av plugget idag. Det här får verkligen gå som det går..

2010-04-22 @ 09:15:24
URL: http://sara-margareta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0