Inte min dag idag.

Dagen började med att jag vaknade, trött som satan och orkade verkligen inte gå upp ur sängen. Men jag gick upp, kolalde mig i spegeln och va ful som stryk också haha. När jag skulle sminka mig fick jag mascara i hela ögat, och redan då visste jag att detta inte skulle bli en bra dag.

På föreläsningen idag så somnade jag, och sov i ca 30 min. Det va dock rätt skönt haha. Väl hemma gick jag in för att se var jag fått min praktikplats någonstans. Jag kollade först på alla andras, och såg att de fått relativt nära sina hem, och många hade fått vid värnhem/kirseberg. Yes, tänkte ja då. Jag scrollar ner till mitt namn, och vad ser jag då? Jodå.. Charlotta Sernerup - Rosengård - Kryddgårdens äldreboende.

Jag ska alltså vara ensam i Rosengård, och ibland kommer vi sluta 22.00.. För att göra saken ännu värre, så måste jag GÅ 20 min genom kyrkogården/parken för att kunna ta mig till hemmet.. för DET känns ju tryggt.

Jag är faktiskt otroligt besviken, och arg. Inte för att vara sån, men det måste ju finnas någon lämpligare än en 19-årig blond, svensk tjej för den praktiken. Jag vet själv inte så mycket om Rosengård, och dömer ingen. Bara vet det jag hört från andra samt media.

Jag fick inte byta plats heller, så det är väl bara att gilla läget eller att hitta någon som vill byta med mig....

Hoppas i alla fall att resten av kvällen blir bättre. Lill-Lördag idag ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0