Ain't no mountain high enough is what they say right?

Så igår efter jobb bestämde vi oss för att äntligen bestiga Ulriken, det högsta berget här i Bergen. Inte imponerande högt (643 möh) men tillräckligt högt för att klämma ur några svordomar ur min mun. I början var det rätt jobbigt och varmt, men när man väl kom rätt högt upp så var det inte lika brant längre, och utsikten var fantastiskt vilket gjorde det hela värt det.

Väl uppe på toppen hittade vi en bra fikaplats och käkade några mackor, bananer och drack juice. Kollade ut över staden vi bor i, och på alla paragliders i luften. Vi såg solen börja röra sig neråt och kände att vinden blev kallare och kallare. Det var en otroligt befriande känsla att sitta där på toppen.

På vägen ner valde vi den "korta & branta" vägen. Och för mig som vandrade i converse all stars, var inte detta det bästa. Så det blev några svordomar till på vägen ner när man gled på stenarna och hamnade på rumpan, haha. Men allt som allt var det lätt värt det och jag är glad att vi gick upp!

Bildregn.



På vägen upp... Jag klättrade med stil: Converse, RayBan's, nitväska & tropicana juice!




Fikapaus på toppen!

Nedanför mig ser ni staden!

(Alla bilderna är tagna med mobilkameror, därav den mindre bra kvalitén)


Kommentarer
Postat av: sannah

Hade fått svindel haha :D Men fint!

2010-07-26 @ 20:01:55
URL: http://saanzil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0