Questions & Answers

Okej då kör vi! Här kommer svaren på frågorna ni ställt. Jag ser en liten röd tråd i frågorna hehe, men det är kul att ni är nyfikna :)

Q: Vilken är din favoritlåt?
A: Har många favoritlåtar just nu, men en av dem är Eminem ft. Rihanna - Love the way you lie

Q: Hur bra trivs du i ditt liv just nu?
A: Det varierar från dag till dag, men i helheten trivs jag bra. Det är klart, det finns alltid saker man är missnöjd med eller som man vill ändra på. Ofta funderar jag på om jag gjort rätt val i livet och hur det hade kunnat vara om jag tänkt annorlunda, fast samtidigt så måste man inse att det inte spelar någon roll hur mycket man funderar över det, för det lär ju inte ändra något i slutändan ändå. Men i helheten trivs jag bra, i alla fall idag.

Q: Finns det något du skulle vilja ändra på i ditt liv?
A: Ja det finns det, men vet inte riktigt om jag vill ändra på det just nu..

Q: Säg 3 bra och 3 dåliga egenskaper med dig själv.
A: Hmm.. 3 bra (det är ju svårare att komma på bra egenskaper än dåliga, haha): att jag bryr mig mycket om andra människor, skön att hänga med och typ, snäll? haha. Nej jag vet faktiskt inte riktiigt. 3 dåliga: blir lätt svartsjuk, hehe. är väldigt lat ibland och tröttnar lätt på saker.

Q: Vem är killen du träffar? ;)
A: Det är en underbar kille som heter Koki, är 23 år gammal och som tyvärr bor på andra sidan jordklotet. Det finns egentligen jättemycket att beräta om honom, men tror jag håller den informationen för mig själv :) Men med honom känns allt rätt, det är det viktigaste.

Q: Hur träffades du och din kille??
A: Jag åkte ju på semester till Miami med Sara, Anna, Nathalie och Frida och vi bodde på ett asballt hostel, och självklart skulle han ju jobba där haha. Han var den som checkade in mig och när han fyllde i hur många dagar jag skulle va där så sa han "7 night, you lucky girl" och efter det var jag hooked, haha. 

Q: Hur känns det att ha ett långdistansförhållande?
A: Det är en bra fråga, och jag har inte riktigt något bra svar. Det har både sina för- och nackdelar, men mest nackdelar antar jag. Jag tror att ett långdistansförhållande kan funka ett tag men det är nog inget som håller i längden. Ett förhållande handlar trots allt om att man är med varandra, närhet, kärlek osv. och mycket av det förlorar man ju när man inte ens är i samma land. För mig funkar det rätt bra just nu, men skulle helst slippa distansen om det var möjligt.

Q: Hur blir det emellan dig och din "kille"? ska han flytta hit eller du till honom?
A: Oj, det är faktiskt inget vi snackat om än. Vårt förhållande är inte så seriöst att någon ska flytta nånstans. Men om man skulle leka med tanken så tror jag varken eller faktiskt. Tvivlar på att någon vill flytta från Miami till Sverige, och för mig att flytta till USA är inte så himla lätt heller. Vi får väl mötas halvvägs, om det skulle bli aktuellt.

Q: Vill du gifta dig? :D
A: Ja, någongång vill jag nog det.

Q: Varför valde du att bli sjuksköterska?
A: För att jag vill jobba med människor och med hälsa. Tror inte jag vill en "vanlig" sjuksköterska som jobbar på vårdcentral eller sjukhus, eller kanske till en början men inte hela tiden. Vill göra något eget typ, men vet inte riktigt vad. Fast denna utbildningen är en bra grund att stå på.

Q: Var ser du dig själv om 10 år? :)
A: Svår fråga... jag vet inte riktigt. Men jag tror (hoppas) jag kommer jobba med min syster, kanske utveckla vårt eget hälsocentra eller något i den stilen. Kommer troligtvis ha nån 30-års kris och go bananas. Det enda jag hoppas är att jag inte blivit nån tråkig morsa som hänger runt hemma i mjukis och en nerspyad tröja. Jag vill leva livet, hela tiden oavsett ålder. Nej fan, om 10 år hittar ni nog mig på någon nattklubb i Barcelona eller något, haha.

Q: Vad gör du i Norge?
A: Jag jobbar inom hemtjänsten här. Hjälper äldre människor med vardagliga ting som att laga frukost, duscha och ta på stödstrumpor (det är asjobbigt ska ni veta!). När jag inte jobbar så solar jag i parken och läser en bok om det är fint väder eller vandrar upp för berget haha. Typ det enda man kan göra här.

Q: Vilken är den bästa resan du gjort?
A: Jag älskar alla resor jag gjort på olika sätt. Men jag har tre favoritresor: Den första är förra sommaren då jag och min syster åkte till Thailand. Det var min första långa resa och det var verkligen jättespännande! Det var ingen vanlig sol- och badsemester utan vi reste runt, vandrade i djungeln, gick genom översvämmade floder, bodde på värsta lyxspa:et.. ja vi gjorde typ allt. Väldiga konstraster mellan de olika delarna vi besökte. Min andra favoritresan är Miami resan jag gjorde med tjejerna. Vi hade det verkligen askul och det var också min första resa med bara kompisar. Kommer minnas den föralltid! Tredje favoritresan är den jag gjorde senast, alltså till Miami igen fast denna gången åkte jag själv. Det var också väldigt lärorikt och lärde mig mycket om mig själv. Samtidigt hade jag verkligen asballt, träffade massa nya balla människor och hade det underbart med Koki.


Thailand.. eller Laos egentligen, i djungeln.

Miami with the girls!

Andra gånge i Miami. Där bak med Laura, Adrian och Koki. Hade så jävla ball denna kvällen, haha!

Q: Vilket är ditt drömresemål?
A: Jag har väldigt många drömresemål just nu känns det som. Många platser jag vill besöka och mycket jag vill göra. Ett drömresmål är definitivt till Afrika. Skulle både vilja åka till många länder i Afrika, åka på safari och annat backpackerstyle. Sen skulle jag även vilja volontärarbeta där någon dag. Kanske blir backpackerresan av snart, vi hoppas.

Sådärja, nu måste jag fixa mig snabbt som fan inför jobb! Hoppas ni som ställt frågorna är nöjda med svaren :)


VAFAN!! Jag publicerade ju detta innan jag gick till jobbet idag, så loggar jag in nu och ser att det inte kommit upp på bloggen. Sjukt störigt.. Aja, hoppas det kommer upp nu iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0