GRIPANDE.

Shit, se The Cove säger jag bara. Riktigt gripande dokumentärfilm om slaktning av delfiner och sådant runtomkring! Det är ofattbart egentligen, hur det kan ligga i människans natur att döda andra levande varelser... Okej något paradoxalt då jag inte är vegan eller liknande, men i dokumentären konstaterades det att det är giftigt att äta delfinkött, så vad är poängen med slaktingen egentligen?

Usch, skithemskt verkligen. Mår nästan dåligt efter att jag sett den, inser hur lite jag faktiskt gör för denna värld. Och jag har verkligen svårt att förstå hur de japaner som jobbade med att slakta delfinerna, och hur de som stöttade dom kan sova om nätterna. Personligen hade jag inte kunnat leva med mig själv om jag hade varit dom...

Cred till Ric O'Barry också, väldigt modig man som jag beundrar nu. Han ger verkligen sitt liv till något bra han står för. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0