Ingen vanlig solsemester del 1.

Förra sommaren var jag i Thailand på en liten äventyrsresa så att säga. Det var ingen vanlig solsemester i alla fall. Då jag har många bilder från resan, och längtar som satan till sommaren.. Tänkte jag dela med mig av resan + bilder, del för del. Kan ju vara lite kul läsning för den som är intresserad :)

Jag åkte tillsammans med min syster, och vi möttes upp i Helsingfors och åkte ner till Bangkok i 10 timmar.. Det var övernatten, och det var förjävligt att sova i planet haha. Längsta flygresan jag haft än så länge.. Väl framme i Bangkok fick vi vänta där i några timmar tills nästa flyg kom, som tog oss norrut. Där övernattade vi, och på morgonen åkte vi på en elefanttur!




Jag var så otroligt jetlaggad, och mådde jätteilla, så kunde inte direkt njuta av turen haha. Men det var en spännande upplevelse, definitivt!

Efter elefantridningen, började en lång tur mot djungeln.. Det var tuktuks, små trånga bussar som vi åkte i under flera timmar. Longboat, terrängbil och tillslut massa massa vandring.. Vi var tvugna att fixa visum, och ett extra boende vi inte hade räknat med.. Och helt plötsligt var vi i Laos!


Min väska vägde minst 15 kg.. fatta att han bara slängde upp den sådär.. haha

Sjukt trång buss, våra ben fick knappt plats.. haha

På andra sidan floden har ni Laos!


FORTSÄTTNING FÖLJER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0