Charlotta Sernerup vs. Hyresvärden

Fick precis samtal av min hyrsvärd, ni vet.. dom som försöker kasta ut mig på gatan så att säga.. Well, jag säger bara.. BRING IT!

Round 1:

Hyresvärden: Hejsan, det här är blablabla.. Din lägenhet har blivit uppsagd och vi undrar när du hade tänkt flytta. Innan 1 juni får du ju 7000 kr av oss.
Jag: Ja, det vet jag. Jag är 19 år och student så att hitta en lägenhet är inte det lättaste för mig. Så jag bor nog kvar tills sista dagen sen kan ni kasta ut mig härifrån.
Hyresvärden: Jaha... öööh... du kan inte flytta till Rönnen då om du är student?
Jag: Jag är inte sugen på att flytta till mindre lägenhet, dessutom är det ca 500 pers som prioriteras före mig.
Hyresvärden: Jaha.. mene... jaa... ööö... Vi kan ju försöka fixa en lägenhet till dig?
Jag: Ja tack, får ni gärna göra. Så länge den motsvarar den jag har nu gällande storlek och hyra.
Hyresvärden: Jo.. givetvis.. Jag ska höra runt och se vad jag kan göra. Du får gärna höra av dig om du hittar något annat själv.
Jag: Ja det ska jag göra. Men jag trivs här så jag bor nog faktiskt kvar sålänge jag kan.
Hyresvärden: Vi kan säkert fixa något åt dig. Jag återkommer. Tack för din tid. Hej.
Jag: Hejhej.


fuckers.


Kommentarer
Postat av: Sanne

You go girl! hyresvärden kan dra åt helvete! hur fixar du länkar förresten? :)

2010-05-20 @ 15:01:10
URL: http://sanneswahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0