Boat trip

Halv 7 igår morse blev vi hämtade av en mexikanare som tog oss till hamnen för vår fisketur. Vi satt på en båt tillsammans med 6 andra turister och 2 fiskare. Vi såg soluppgången från båten och allt började fint. Tyvärr mådde jag fortfarande dåligt p.g.a min "sjukdom", så det slutade med att jag spydde 5 gånger från båten, lagom pinsamt.

Hur som helst så fick vi se massa fiskar som hoppade upp ur vattnet, delfiner och en hel del havssköldpaddor! Någon lyckades även få se en val men jag och Kaisa hade ögonen åt fel håll när det hände. Det var en jättemysig båttur! Männen fick napp och lyckades dra upp en 25 kgs sailfish, som vi sedan lagade till middag igår. Inte den godaste fisken vi ätit tyvärr.

Efter båtturen tog vi oss till Playa Manzalillo och Puerto Angelito som är en mycket mysigare strand lite längre bort än vår. Där satt vi några timmar och solade, powernapade och lyssnade på musik. På kvällen tog vi det bara lugnt, men idag är det Barfly som gäller!






Kommentarer
Postat av: Eich

Är såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå avundsjuk!!!!! varför fick inte jag följa med???!!!

2011-02-10 @ 20:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0