Världens minsta taco

Vi har nu landat i Mexico City och chillar på hostellet som ligger mitt i centrum. Vi höll oss vakna hela natten igår för att ta oss till flygplatsen 5 på morgonen, så nu känns ögonlocken lagom tunga. Mexico City är en hektiskt stad och vi orkar inte riktigt ta oss an den idag tror jag.

Vi gick i alla fall för att ta lite käk tidigare och efter många om och men valde vi till sist ett ställe där vi såg att några locals käkade. Om andra käkar där så måste de ju vara någorlunda vettig mat, right? Självklart glömde vi handspriten hemma så nu håller vi tummarna på att vi inte blir magsjuka imorgon när vi ska på tour.

Hur som helst, när vi beställde vår mat tänkte jag att jag skulle briljera med min spanska. Det går helt okej att prata faktiskt, men så fort mexikanarna svarar fattar jag ju inte ett skit haha. Jag fick fram att jag ville ha en taco i alla fall, och så pekade hon på menyn och frågade om jag inte ville h 5 stycken istället. Nej för fasiken tänkte jag, vad ska jag med 5 tacos till?! Hon skrattade till och gick iväg med vår beställning. När hon kom tillbaka med maten förstod jag varför hon skrattade, för där satt jag med världens minsta taco med lite kött på. God var den i alla fall. När vi skulle dricksa blev det också lite awkward, för jag hade ingen aning om vad jag gav dem för mynt haha. Menmen, vi får nog grepp om detta snart. Ska lägga upp lite fler Miami bilder till er också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0